Na utesnenie spojov radiátorov s inštaláciou používajte dostupné tesniace materiály určené na tento účel. Po pripojení radiátora k sieti a pomalom naplnení vodou ho odvzdušnite odskrutkovaním skrutky odvzdušňovača. Zákrok robte do okamžiku, kedy sa v tryske odvzdušňovača objaví voda. Následne dotiahnite skrutku. Na tento proces po celú dobu dozerajte. Po inštalácii podrobte radiátor testu tesnosti (skúšobný tlak závisí na konštrukcii výrobku, informácie na etikete).
Pred vykonaním skúšky sa zamerajte predovšetkým na správne dotiahnutie zaslepujúcich zátok, odvzdušňovačov a správnosť tesnenia prípojok.
ODPORÚČA SA, ABY MONTÁŽ RADIÁTORÁ VYKONAL KVALIFIKOVANÝ INŠTALATÉR
4. ÚDRŽBA VÝROBKU
Údržba radiátorov ú.k. sa obmedzuje na udržovanie výrobku v čistote s pomocou na tento účel odporúčaných prípravkov. Povrchy natrené práškovou farbou umyte teplou vodou s prísadou jemných detergentov (napr. prípravku na umývanie riadu). Čistenie povrchu vykonávajte s pomocou mäkkej handričky alebo hubky. V žiadnom prípade nepoužívajte žieravé a abrazívne čistiace prípravky, rozpúšťadlá ani ostré predmety. Môže to spôsobiť poškodenie povrch radiátora. V priebehu čistenia musia byť konzervované povrchy vychladnuté.
ZÁRUČNÝ LIST
1. Táto záruka pokrýva výrobok - radiátor ústredného vykurovania a jeho továrenské vybavenie. Je platná 5 rokov odo dňa nákupu a týka sa tesnosti, stabilnosti konštrukcie a náteru.
2. Záruka sa týka vád spočívajúcich vo výrobku, plynúcich z výrobných vád alebo z vlastností použitých materiálov, ktoré sa prejavia a budú nahlásené počas poskytnutej záruky.
3. Záručný list a návod na montáž, používanie a údržbu je priložený k radiátoru. Kupujúci je povinný skontrolovať počas realizácie nákupu, alebo krátko po ňom, či spoločne s radiátorom dostal komplet vyššie uvedených dokumentov a v prípade zistenia, že chýbajú, túto skutočnosť nahlásiť bez meškania predávajúcemu. Užívateľ je povinný uchovávať záručný list a návod na obsluhu a montáž po celú dobu používania radiátora, rozhodne nie kratšiu dobu, než je doba trvania poskytnutej záruky.
4. Záruka sa nevzťahuje na:
a. mechanické poškodenia vzniknuté po zakúpení radiátoru. Poškodenia vzniknuté v dôsledku montáže a prevádzky v rozpore s určením a s nárokmi obsiahnutými v návode na montáž, predovšetkým: - pripojenie oceľového radiátora do rozvodov obehu teplej úžitkovej vody. - nedodržanie podmienok týkajúcich sa prípustných úbytkov vody v rozvodoch, -dlhodobého ponechania rozvodov bez vody, -vystavenie radiátoru pôsobeniu príliš vysokého tlaku v rozvodoch počas tlakovej skúšky, -vystavenie radiátora pôsobeniu teplôt vyvolávajúcich zamrznutie vody v radiátore, používanie radiátora v miestnostiach s nesprávnymi podmienkami (korozívne faktory, napr. bazénové haly, zvýšená vlhkosť), nedostatočné ventilácie, vystavenie zaliatia vodou, napr. montáž v sprchovacom kúte alebo montáž nad vaňou).
KÚPEĽNE VYBAVENÉ ÚČINNOU VENTILÁCIOU SA POVAŽUJÚ ZA MIESTNOSTI VHODNÉ NA POUŽÍVANIE RADIÁTORA!
b. poškodenie, ktoré je následkom zásahu do konštrukcie radiátora, prekračujúce bežné montážne činnosti, c. poškodenie vzniknuté v dôsledku náhodných udalostí a živelných pohrôm, ako je požiar, povodeň, d. prirodzené zmeny odtieňu alebo lesku náteru,
5. Záručné nároky prináležia len v prípade nahlásenia reklamácie v záručnej dobe uvedenej v bode I.
6. Reklamujúci má právo na bezplatnú výmenu radiátora za radiátor bez vád alebo na jeho opravu v termíne uvedenom v bodoch 13 a 14, pokiaľ sa neuplatňujú prípady vylúčenia zodpovednosti garanta uvedené v bode 4.
7. Táto záruka nevylučuje, neobmedzuje a neruší nároky kupujúceho plynúce z rozporu tovaru so zmluvou.
8. Reklamácie hláste na predajnom mieste, kde ste radiátor zakúpili. Povinnosťou reklamujúceho je dodať na predajné miesto radiátor, ktorý je predmetom reklamácie, a nasledujúce dokumenty: doklad o nákupe (faktúra, účtenka, účet) a záručný list získaný spoločne s výrobkom. Predávajúcemu je tiež nutné uviesť príčinu reklamácie a okolnosti, za ktorých bola vada objavená.
9. Reklamujúci je povinný dodať produkt v obale, ktorý ho bude chrániť pred poškodením. V inom prípade nesie riziko poškodenia radiátora v priebehu prepravy reklamujúci.
10. Predstaviteľ predávajúceho, prijímajúci hlásenie reklamácie, zostaví reklamačný protokol a okamžite ho zašle do sídla garanta (e-mail alebo doporučený list - viď kontaktné údaje na servis garanta) spolu s kópiou záručného listu as dokladom o nákupe.
11. Garant odoberie reklamovaný radiátor z miesta predaja na svoje náklady.
12. Garant vykoná prehliadku reklamovaného radiátora a vykoná nevyhnutné testy a kontroly za účelom zhodnotenia opodstatnenosti reklamácie. Najneskôr v priebehu 14 pracovných dní od prijatia hlásenia písomne vyrozumie predajné miesto o výsledku posúdenia reklamácie.
13. V prípade uznania reklamácie (opodstatnená reklamácia) je najneskôr v priebehu 14 pracovných dní od učinenia rozhodnutia dodaný radiátor bez vád na predajné miesto, a to na náklady garanta. Garant si vyhradzuje právo na výber spôsobu odstránenia vady opravou alebo výmenou za radiátor bez vád.
14. V prípade, že nie je možné radiátor opraviť alebo ho vymeniť, si garant vyhradzuje právo vrátiť reklamujúcemu ekvivalentnú hodnotu zakúpeného radiátora.
15. V prípade neuznania reklamácie odošle garant reklamovaný radiátor na predajné miesto okamžite po učinení rozhodnutia, v lehote nepresahujúcej 14 pracovných dní. Náklady na dopravu potom ležia na reklamujúcom.
16. Pokiaľ v rámci plnenia povinností garant dodal oprávnenému namiesto chybnej veci vec bez vád, beží záručná doba od znova od okamžiku dodania veci bez vád. Pokiaľ garant vymenil časť veci, uplatňuje sa vyššie uvedené ustanovenie príslušne na vymenenú časť.
|